انواع سنگ گوهر های خاص ایرانی

انسان به اشیا زیبا و کمیاب، ریشه در زمان های بسیار قدیم دارد و افراد زیادی در جستجوی گوهر در میان تکه سنگ های معدنی اند و گاها علاقه دارند از این طریق اشیا با ارزشی را یافته و استفاده از قرار دهندگان و یا به فروش می رسد. برسانند. گوهر سنگ ها از نظر منشا به گروه های تقسیم می شوند که به شرح زیر می باشد

نحوه شکل گیری گوهر سنگ به این صورت است که در سطح زمین آب با انواع مواد معدنی مانند سنگ سیلیس، مس و سایر مواد معدنی ترکیب می شود و در مواردی که عوامل جوی مانند گرما، گرما و فشار قرار می گیرد، قرار می گیرد. از حالت مایع به جامد تبدیل می شود. برای تشکیل این نوع سنگها نیاز به فشار و حرارت بالا و صرف زمانهای بسیار بلند وجود دارد و به همین دلیل این نوع سنگهای معدنی بسیار کمیاب هستند و برای دسترسی به آنها باید در اعماق زمین و در میان تخته سنگهای عظیم به جستجو پرداخت.

گوهر های ماگماتیک

یک نوع دیگر از سنگ های قیمتی که به گوهرهای ماگماتیک معروف هستند، از مواد مذاب آتشفشانی هستند که از دل زمین به صورت گدازه بیرون آمده اند به وجود می آیند. این مواد در زیر فشار زیاد و در معرض حرارت بسیار بالا قرار گرفته و در هنگام بالا آمدن به عنوان گدازه آتشفشانی به زمین دما و فشار آن ها را افزایش می دهد و با موادی که ترکیب شده و سنگ هایی مانند زمرد، لعل، الماس هستند. و… را به وجود می آورد.
گوهر های پگماتیک
این سنگ ها در واقع یک سنگ آذرین درونی هستند که به سختی پوسته بیرونی مواد مذاب و باقی ماندن مقداری آب در قسمت داخلی سنگ های سرد شده به وجود می آیند. در اینگونه مواقع بلورهای بزرگتر از 5 سانتی متر تشکیل می شود و از جمله آن ها می توان به کوارتز، میکا و پیروکسن اشاره کرد.
گوهر های دگرگونی یا متامورفیک
در کل به هنگام تغییر شکل یک ماده جامد به ماده جامد دیگر به دلیل قرار گرفتن تحت فشار و فشار زیاد، دگرگونی گفته می شود. یکی از انواع سنگ های دگرگونی یافته میکا است که در ابتدا به صورت گل و لای و خاک رس بوده که به دلیل فشار زیاد به سنگ می شود و از انواع دیگر این سنگ های سنگ می توان بیشم، لاجورد، فیروزه، یاقوت سرخ و کبود. و خیلی دیگر اشاره کرد.
گوهر های ته نشینی گرمابی

به دلیل گرم بودن آبهایی که در اعماق زمین قرار دارند، مواد معدنی درون آن حل شده و تحت فشار به داخل بافت سایر سنگ ها رسوخ کرده و تشکیل رگه های سنگ می دهند. از نمونه های این نوع سنگ می توان به بریل و تورمالین اشاره کرد.
گوهرهای شکل گرفته در گوشته

از انواع این گونه گوهر می توان به الماس و زبر جد اشاره کرد که در زمین، یعنی عمق مابین 30 کیلومتری 2900 کیلومتری آن و تحت فشار و دمای آنها زیاد شده و سپس غالبا توسط فعالیت های آتشفشانی به پوسته زمین منتقل می شود.
گوهر های بدست آمده از ذخیره های رسوبی

بسیاری از انواع گوهر ها حاصل رسوبات ته دریا ها یا تخت صحرا ها بوده اند و می توانند حاوی فسیل موجودات زنده قدیمی باشند. از جمله این نوع سنگ ها می توان به جاسپر، مالاکیت و زیرکن اشاره داشت.
قیمت سنگ گوهره موجودی

به دلیل زیبایی و کیفیت بالای سنگ های ساختمانی ایران، سنگ گوهره و سنگ مرمریت در انواع گیاهانی که تولید می شوند و با قیمت مناسب برای کشور مقصد فرست هستند.

سنگ های ساختمانی تولید شده در ایران از کیفیت و تنوع رنگ و جنس بسیار زیاد هستند و مواردی که به صورت خام تولید می شوند، می شوند که با توجه به ارزش ها در فرآوری این ماده معدنی، آخرین خام فروشی سنگ به میزان بسیار زیادی افزوده می شود. کاهش یافته و این نوع سنگ های ساختمانی پس از برش و آماده سازی، به انواع مختلف می شوند و می خواهند از فروش آن ها به دست می آید.

سنگ گوهره درود

یکی از انواع با کیفیت سنگ گوهره در شهر درود استان لرستان به دست می آید که از نظر اصالت رنگ و استحکام، از جمله سنگ های ساختمانی پرطرفدار در کشورمان می شود.

سنگ قبر گوهره

از جمله کاربردهای سنگ های ساختمانی مانند مرمریت سفید، به عنوان سنگ قبر می باشد که در این بین سنگ گوهره به دلیل رنگ و بافت زیبا، از جمله سنگ های محبوب برای ساخت سنگ قبر می باشد.

سنگ کوپ گوهره

در واقع به تکه سنگ های بزرگ که از دل معادن جدا شده و جهت برش به کارخانجات تولیدی فرستاده می شود، سنگ کوپ گفته می شود. در معادن سنگ گوهره این قطعات را با استفاده از انواع روش ها جدا کرده و معمولا با استفاده از کامیون کشنده مخصوص به کارخانجات سنگ بری ارسال می نمایند.

سنگ مرمریت گوهره

تمام سنگ های مرمریت ساختاری آهکی داشته و در این بین استفاده از سنگ مرمریت به دلیل وجود رنگ زیبا و مشتری پسند، از استقبال بالا گرفته شده است.

سنگ مرمر گوهره

با توجه به ویژگی های خاص و قیمت مناسب سنگ مرمر گوهره، شما می توانید این کالای ساختمانی زیبا و با کیفیت را به همراه سنگ باریت از وب سایت ما با مناسب ترین قیمت تهیه کرده و برای انجام پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار دهید.

 

سنگ مرمر گوهره

قیمت سنگ مرمریت گوهره

مجموعه ما این افتخار را که با سالها در امر فروش سنگ های ساختمانی، سنگ مرمریت گواه و مرمریت طلایی را با نازل ترین و بالاترین کیفیت در قیمت انتخاب کرده و مشتریان عزیز قرار می دهد.

برای انجام این کار کافی است به وب سایت ما مراجعه کرده و یا از طریق شماره های موجود در سایت با بررسی ما تماس حاصل کنید.تا مشاوران ما جهت خرید ارزان و مناسب شما را راهنمایی کنند و خاطره ی یک خرید خوب را در ذهن شما به یادگار بگذارند. و با خرید از ما بهترین نما ها و مکان ها را برای خود بسازید و در آن احساس لذت و آرامش داشته باشید.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما