تجارت و صادرات سنگ چینی الیگودرز + قیمت خرید و فروش روز

یکی از محصولات کاربردی در ساختمان سازی، سنگ چینی الیگودرز می باشد که به دلیل کیفیت بالای آن افراد، خرید و فروش این محصول را با بهترین قیمت روز کرده اند. این محصول مانند سنگ فیروزه می تواند گزینه مناسبی برای شروع تجارت باشد.

زیرا تمام مشخصات یک محصول مناسب را دارد.

در این مقاله قصد داریم به معرفی سنگ های چینی الیگودرز، انواع آن و کاربردهای متنوع آن در صنعت ساختمان بپردازیم.

این سنگ ها در ظاهر شباهت بسیاری از سنگ های سرامیکی دارند. چرا که بسیار شفاف و براق هستند و در عین حال بسیار زیبا و کاربردی هستند.

این محصول درطیف های رنگی روشن و تیره با رگه های باریک در بازار وجود دارد که متقاضیان مناسب با سلیقه و نیازشان رنگ آن را انتخاب می کنند.

در کشور ما معادن بسیاری وجود دارند که می توانند از آن ها استفاده کنند. این معادن غالبا در شهرستان الیگودرز واقع درضلع جنوبی استان لرستان می باشند.

تجارت سنگ چینی الیگودرز

همان گونه ای که در متن بالا خواندیم، افراد زیادی در چین اقدام به تجارت در زمینه سنگ های الیگودرز کرده است که با توجه به کاربرد این محصولات در صنعت ساخت و ساز، بسیاری نیز کسب می کنند.

همان گونه که می بینید سنگ ها را از جمله سنگ تراورتن پس از استخراج از معدن مستقیما نمی توان به کار گرفت بلکه باید به روش های گوناگونی آن ها را فرآوری کرد.

صادرات سنگ چینی الیگودرز

یکی از ویژگی هایی که باعث گستره سنگ های چینی الیگودرز مانند سنگ پله چینی شده است. مقاومت بالای این محصول در برابر هر گونه رطوبت و آب می باشد، که در این شرایط هیچ گونه فرسایشی نخواهد شد. دلیل مقاومت بالای این محصول را می توان اینگونه بیان کرد که:
سنگ های چینی در طی سالیان متمادی درون لایه های عمقی زمین تحت فشار و بسیار زیاد بوده اند که پس از گذشت زمان دچار دگرگونی و تبلور شده اند.
این سنگ ها درون ساختار خود بلورهای تبلور یافته های درشتی دارند که این امر نشان دهنده ی زمان طولانی است که در طی آن فرآوری شده اند.
یکی دیگر از سختی ها و متراکم بودن این سنگ ها را می توان در صد بالای کوارتز و کلسیت در تحلیلشان دانست.
از آن جایی که سنگ های چینی تحت فشار بالا هستند و در طول زمان طولانی متبلور شده اند، هیچ گونه تخلخلی در ساختارشان نمی تواند داشته باشد و همین امر امکان نفوذ آب در این سنگ ها را به صفر می رساند.صادرات سنگ چینی الیگودرز

قیمت سنگ چینی الیگودرز

یکی از نکات مهم در تعیین قیمت سنگ چینی الگودرز، مدل های فرآوری آن هاست. به گونه ای که هرچه سنگ در بزرگ تری فرآوری شده باشد، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. یکی از ویژگی های دیگری که باعث وجه تمایز این سنگ با سنگ های دیگر مانند سنگ مرمریت شده است. مقاومت این نوع سنگ در برابر و سائیدگی است که در اصطلاح گفته می شود که سنگ های چینی ساب پذیری بالاتری دارند.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که ساب زدن همان تمییز کردن و سائیدن سنگ هاست؟ خیر ساب زدن یک سنگ به معنی هم تراز کردن و یکسان کردن سطوح سنگ ها پس از نصب می باشد و در برخی موارد نیز پس از گذشت چندسال ممکن است سنگ ترک بخورد و یا تخریب شود که در این حالت نیز نیاز به تا سطح سنگ  را ساب بزنیم تا با باقی سنگ ها هم تراز شود.

قیمت سنگ چینی الیگودرز

خرید سنگ چینی الیگودرز

یکی از دغدغه های اصلی ساختمان سازان، خرید سنگ مناسب برای کار بردن در داخل و یا خارجی من و سازه هاست که توصیه می کنیم سنگ های چینی الگودرز را انتخاب کنیم. از جمله ویژگی های خاص به فرد سنگ های چینی شفاف و براق آن هاست که به کار بردن آن ها برای قسمت های کف و دیوار ها، زیبایی را به منازل شما خواهد داد.

استفاده از این نوع سنگ ها و یا سنگ تراورتن استخوانی برای پله های ساختمانی نیز امری رایج است. به کار بردن سنگ های چینی در رنگ های سفید و یا کرم برای فضای داخلی و خارجی و حتی پله های منازل مزایایی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

فروش روز سنگ چینی الیگودرز

بر اساس نظر ارزیابی های اخیر در سال های گذشته میزان فروش روزسنگ های چینی الیگودرز در بازارهای داخلی و خارجی بسیار افزایش یافته است و دلیل این امرنیز کیفیت بالا، مقاومت و قیمت مناسب این محصولات است.

استفاده از این رنگ روشن این سنگ ها برای نمای ساختمان خارجی مانند آجر نما نسوز بسیار رایج و متداول است زیر رنگ روشن گرمای خورشید را به خود جذب نمی کند و طبیعتا آن را به داخل منزل نیز نمی کند.

یکی دیگر از رنگ های روشنی از رنگ های چینی این است که با استفاده از آن ها در فضای داخلی و راه پله ها، فضای دل باز تر و روشن تر را می بینید که دیزاین محیط را بسیار وسیع و دلباز به نظر می رساند.

مشخصات سنگ چینی الیگودرز

همان گونه ای که در متن های بلند می خوانیم، شفافیت، ساب پذیری، مقاومت در برابر نم و رطوبت، متراکم و غیر متخلل بودن و غیره از بارزترین مشخصات ظاهری سنگ چینی و سنگ باریت می شوند.

مشخصات سنگ چینی الیگودرز

 

انواع سنگ چینی الیگودرز

در سر تا سر جهان معادن بسیاری از جمله معدن سنگ آهن وجود دارد که از آن ها انواع متفاوتی از سنگ های چینی استخراج می شود اما یکی از با کیفیت ترین و مشهور ترین معادن سنگ چینی در کشور ایران و شهرستان الیگودرز واقع است. سنگ های چینی انواع متفاوتی دارند از جمله: سنگ الیگودرز سنگ ازنا سنگ قروه سنگ  خوی تبریز موجود می باشد.

تکسچر سنگ چینی الیگودرز

اگر شما هم از علاقه مندان به انواع سنگ همچون سنگ سیلیس کوارتز باشید ما در این جا تکسچری از انواع بافت سنگ های چینی الیگودرز گرد آوری کرده ایم که می توانید با مشاهده  آن ها بافت واقعی سنگ ها را حس کنید.

ابعاد سنگ چینی الیگودرز

ر متن های بالا گفته شد که سنگ الیگودرز در قیمت آن محاسبه است. سنگ های چینی را می توان به صورت سنگ اسلب یا لوح های بزرگ، انواع تایل، انواع شمش و پله درسایزهای مختلف فرآوری کرد.

ابعاد سنگ چینی الیگودرز

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما