سنگ تراورتن چه نوع سنگی است در کجا تشکیل میشود

آیا ممکن است نام سنگ تراورتن به گوشتان خورده و سوالی در ذهنتان باشد که سنگ تراورتن چه نوع سنگی است و در کجا تشکیل می شود؟ تراورتن ها نوعی سنگ تزیینی هستند و از رسوبات چشمه های آب گرم تشکیل می شوند.

این سنگ ها حفره دار هستند و توسط گازهایی که در آب گرم تولید می شوند، باعث رسوب در سنگ می شوند. هرچه این گازها در آب کمتر باشد، رنگ سنگ روشن تر و شفاف تر خواهد بود.

سنگ های تراورتن بر اساس کیفیت درجه بندی می شوند و اصول اندازه گیری گرمای آب و ارتفاع منطقه بر کیفیت و مرغوبیت آن اثر خواهد گذاشت.

خوانندگان آخر گرامی بر اطلاعات بیشتر از سنگ های تراورتن می توانید تا این مقاله همراه ما باشید.

سنگ تراورتن چه نوع سنگی است

سنگ های موجود در شرایط جوی و همچنین حرارت بالا، بسیار مقاوم و از استحکام خوبی برخوردار هستند. اگر بگوییم سنگ تراورتن چه نوع سنگی است؟ سنگ های تراورتن گونه ای از سنگ های منفذه دار است که جنس آن از آهک می باشد.

این سنگ از املاح موجود در آب های گرم، باعث رسوباتی می شود و آن گازهای محبوس را در اثر حفره هایی در سنگ های تراورت می کند و آن را به وجود می آورد. سنگ های تراورتن به خاطر صیقلی بودن در مکان هایی که بالا می رود و آب در جریان است، کاربرد بیشتر دارد و می توان به کف استخر، کارواش، قالیشویی و سرویس های بهداشتی مانند حمام استفاده کرد.

این سنگ جذب آب خوبی دارد و باعث ارزش و مفید بودن آن می شود و مورد استقبال از ساخت و ساز است. از مزیت های سنگ های تراورتن می توان به مقاومت بالای آن ها در برابر بلایای طبیعی اشاره کرد.

سنگ تراورتن در کجا تشکیل میشود

مواردی که اشاره کردیم، سنگ های تراوتن طی مراحلی پیچیده تولید می شوند و سالیان سال طول می کشد به این سنگ تبدیل می شوند. در این سوال که سنگ تراورتن در کجا تشکیل می شود؟ به چشمه های آب گرم باید سری بزنید و متوجه رسوبات و لایه لایه شدن این سنگ می شود. این سنگ ها در آب و هوای گرم تشکیل می شوند و معمولا با دو نوع موج دار و بی موج می توان مشاهده کرد.

معادن بسیاری در کشور هستند و در تولید سنگ های تراورتن نقش مهمی دارند.

همچنین سنگ های تراورتن، دارای بافت و رنگ های مختلف مانند تراورتن قرمز هستند که در زمان رسوب آن ها رگه های گوناگونی با نقش های خاص ایجاد می شود و می تواند زیبایی خاصی به سنگ های تراورتن بدهد.

چه لازم است بدانید، هرچه سنگ دارای رگه های کمتری باشد و استحکام سنگ بیشتر است.

 

 

سنگ تراورتن در کجا تشکیل میشود

چگونگی تشکیل سنگ تراورتن

مکان های مکانی سنگ های تراورتن در سطح جهان بیشتر شده و مردم زیادی از این نوع سنگ و گرانیت مشکی برای تزیینات بیرونی و داخلی ساختمان ها از آن استفاده می کنند.

چگونگی سنگ های تراورتن و عوامل و شرایط جوی مانند کم آبی در جهان باعث شده تا قیمت این نوع سنگ ها کمی بالاتر رود. در زمان نصب سنگ های تراورتن متخصصین و مهندسین این حرفه، حفره های این سنگ ها را با ملات سیمان پر می کنند تا علاوه بر زیبایی از افتادن به سنگ ها.

سنگ تراورتن به انگلیسی

سنگ های تراورتن در تمام دنیا که دارای چشمه های آب گرم هستند، این سنگ ها مشهود هستند و کاربرد فراوانی در صنعت های مختلف دارند. سنگ تراورتن با نام انگلیسی سنگ تراورتن در سطح جهان شناخته می شود و بسیار مورد استقبال صنایع مختلف قرار گرفته است. سنگ های تراورتن به وسیله دوغاب و سیمان نصب و در نماهای داخلی و خارجی کاربردهای فراوانی دارند و باعث زیبایی و شکیل شدن محیط می شوند.

 

سنگ تراورتن به انگلیسی

آن چیزی که بسیار حائز اهمیت است، این سنگ ها درخشندگی و شفافیت خوبی دارند و به خاطر مواد رزین آلکید در پولیش سنگ ها باعث می شوند تا سنگ گرد و خاک و قرار گرفتن در زمان مکان به راحتی انجام شود. تراورتن ها با رنگ های بسیار زیبا مانند سفید، مشکی، قهوه ای، خاکی، بژ و غیره در بازار می توان مشاهده کرد و برای استفاده از آن بر اساس سلیقه افراد و دکوراسیون فضای استفاده کرد. روش ی تمیز کردن این سنگ ها بسیار راحت و آسان است و می توانید با آب ولرم و اسفنج به تمیز کردن این سنگ ها بپردازید.

سنگ تراورتن چه کاربردی دارد

در ایران معادن بسیاری از سنگ های تراورتن وجود دارند و با توجه به شرایط جوی، هر کدام دارای مشخصه و جنس های متفاوت می باشند. اگر بگویم سنگ تراورتن چه کاربردی دارد؟ باید اشاره به دیوارها، بغل پله، سرویس های بهداشتی، کف زمین، کنتر، قرنیز و غیره کرد که باعث زیبایی ترشدن محیط و فضا می شود. از مزیت های این سنگ ها می توان به وزن کم، بالای آب، جلوگیری از صدا و صوت، بهترین عایق حرارتی و همچنین مقاومت بالا در برابر سرما اشاره نمود. اصول سنگ های تراورتن بر پایه ناخالصی ها، ضخامت، برش و همچنین هزینه حمل و نقل قیمت نهایی می شود. پولیش های رزین باعث ماندگاری و عمر طولانی در سنگ می شود و فرد می تواند تا سالیان سال از این سنگ ها استفاده کند.

سنگ تراورتن چه کاربردی دارد

در حال حاضر به دلیل فروش خوب این سنگ ها، ارائه دهندگان بسیاری در کارخانجات در حال فروش سنگ های تراورتن از جمله تراورتن سیلور می باشند و محصولات خود را به بازارهای عرضه می کنند. بهتر است به مراکز معتبر خرید خود را انجام دهید تا از کیفیت سنگ اطمینان کامل حاصل شود، زیرا افراد سودجویی هستند که جنس های نامرغوب را به عنوان خدمات خوب به ارائه می دهند.

این مجموعه یکی از مراکز معتبر و بنام می باشد که انواع سنگ های تراورتن را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب به سرتاسر ایران و جهان ارسال می کند. وجود سنگ های تراورتن باعث سود خوب و موقعیت خوب ایران در رتبه های بالای جهان نسبت به اروپا شده و رضایتمندی خوبی برای مشتریان به وجود آمده است.

در این سایت می توانید برای ارسال بار و تخفیفات خوب مجموعه و همچنین اطلاعاتی در مورد سنگ های تراورتن با کارشناسان و متخصصین ما در ارتباط باشید و در صورت اقدام به ثبت سفارش کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما